Om Thule
Thule Group är världsledande på produkter som gör det enkelt att lätt, säkert och snyggt ta med sig det man behöver och bryr sig om när man lever ett aktivt liv. Våra produkter säljs på 139 marknader över världen. Vi är drygt 2000 anställda som arbetar på 9 fabriker och fler än 35 försäljningskontor. Thuleär företagets största varumärken. Thule Group är ett publikt företag listat på Nasdaq Stockholm.
Starka varumärken för global tillväxt
Starka varumärken ger en stabil plattform för lönsam tillväxt. Bring your life är mottot för Thule, ett av världens starkaste varumärken inom produkter för ett aktivt fritidsliv.
Vi lägger stor kraft på att värna, stärka och utveckla våra varumärken för tillväxt på en global marknad.
Inom Thule Group jobbar designers, produktutvecklare, inköpare och produktionspersonal för att tillsammans skapa produkter som lockar en global kundkrets. Influenser hämtas från hela världen och från en mängd olika fritidsaktiviteter. Nya idéer föds i samtal med extremskidåkare i Chamonix, joggande föräldrar i Central Park och cyklande tonåringar i Berlin. Utvecklingen inom mode-, rese- och sportindustrin inspirerar.
Hållbarhet
Enkelt uttryckt vill Thule Group vara en del av ett hållbart och fungerande samhälle. Vi tar självklart hänsyn till miljön vi alla lever i när vi själva utvecklar, producerar och säljer våra produkter. Vi går dock längre än så och engagerar oss även i produktion, transport och andra aspekter på vår verksamhet som ligger utanför ”vårt eget hus”.
Investerare
Thule Groups arbete inom investor relations ska kännetecknas av öppenhet och tydlighet, vara relevant och korrekt för att därigenom upprätthålla och öka kunskapen om Thule Group bland investerare, analytiker och media, och därigenom bidra till en korrekt värdering av företagets aktie.
Thules utvalda länkar
Innehållet i denna modul är ändrat av användare
Äger du företaget?
Logga in