Om Perspektiv Undersökningar Skandinavien AB
Perspektiv Undersökningar genomför olika typer av kvalitativa undersökningar. Vi har lång erfarenhet av att utföra undersökningar inom ett antal olika branscher på nationell och internationell nivå. Vi har kontor på Sankt Göransgatan 63 i centrala Stockholm, där vi kan erbjuda fina faciliteter för både respondenter och kunder.
Kvalitativa Undersökningar
I kvalitativa undersökningar går man lite djupare och söker efter de bakomliggande faktorerna som styr hur människor agerar. Det räcker inte alltid att ta reda på vad en människa tycker. I stället vill man förstå vad som format hennes åsikter och värderingar. Perspektiv använder sig av metoderna djupintervjuer, informella intervjuer och fokusgrupper. De personer som rekryteras till intervjuerna kan till exempel vara kunder, medlemmar, anställda eller tillhöra en viss åldersgrupp. Urvalet styrs efter vad uppdragsgivaren vill ha reda på.
Kommunikationstester
Kommunikation är det svåraste som finns. Perspektiv kan hjälpa till att utvärdera olika typer av kommunikation. Är din kommunikation attraktiv och förståelig nog för den tilltänkta målgruppen? Vad kommunicerar er reklamkampanj? Ändrar målgruppen attityd till varumärket eller produkten efter ha sett reklamfilmen? Vi testar kommunikation av alla de slag: reklamfilmer, informationsbroschyrer, radioreklam, hemsidor…
Produkttester
Innan lansering av en produkt eller tjänst kan det vara klokt att se hur den tas emot marknaden. Perspektiv kan testa produkten/tjänsten på ett specifikt kundsegment eller på marknaden i sin helhet. Under årens lopp har vi testat allt mellan livsmedel, mobiltjänster och bankprodukter!
Konceptundersökningar
Det är klokt att utvärdera hur ett koncept mottas av målgruppen innan man utvecklar idén till klar produkt eller tjänst. Det är då viktigt att veta vilken attityd och värdering målgruppen verkligen har till konceptet och varför, vilket den kvalitativa metoden kan ge svar på. Efter undersökningen kan konceptet optimeras så det passar både varumärke och målgrupp.
Varumärkesundersökningar
I dag förstår de flesta företag och organisationer vikten av att bygga och vårda sitt varumärke. Ett varumärke signalerar inte bara en viss kvalitet utan också en image och tillhörighet, vilket är minst lika viktigt. Perspektiv Undersökningar kan hjälpa er att analysera byggstenarna som tillsammans ger ett starkt varumärke. Vi genomför varumärkesundersökningar där man bland annat undersöker ett varumärkes image, varumärkets fördelar och nackdelar relativt konkurrenterna, logotyper och positionering på marknaden. I varumärkesundersökningar används även ofta projektiva metoder.
Perspektiv Undersökningar Skandinavien ABs utvalda länkar
Innehållet i denna modul är ändrat av användare
Äger du företaget?
Logga in