Om Miljö- och Marknadssupport AB
MM-Support vänder sig till företag och organisationer som behöver support inom miljökommunikation med avseende på miljö, säkerhet, hälsa och kvalitet. Vi har ett stort fokus på kemikaliesäkerhet, där Regulatory Affairs, REACH och CLP utgör basen. Vi ger även rådgivning inom ledningssystem, farligt gods, IPP och producentansvar.
En engagerad samarbetspartner
MM-Support är en pålitlig och engagerad samarbetspartner. Med bred kompetens och erfarenhet av marknadsföring & försäljning, kan vi bidra med marknadssupport inom ditt företag och fungera som ett bra komplement till din verksamhet. Vi erbjuder support inom din marknads- eller försäljningsverksamhet i en ad hoc situation. Det kan vara då dina egna marknadsresurser inte räcker till för att undersöka och bearbeta marknaden, t.ex. vid uppstart av ett nytt projekt eller vid produktlanseringar. Eller kanske du upplever toppar då dina egna försäljnings- och marknadsorganisation behöver extra stöd.
Anpassning till era behov
Genom att vi kan supporta ditt företag med marknadsaktiviteter enbart vid behov, så undviker du vissa fasta kostnader inom detta område. Dessutom kan dina egna resurser frigöras så att du kan fokusera mer på din kärnkompetens. Vårt mål är att skapa ett långsiktigt mervärde för din affärsutveckling. Vår marknadssupport anpassas därför efter just dina behov och önskemål.
Bokningsuppdrag
Vi kan ge support vid genomförande av personlig försäljning av dina produkter/tjänster via telefon med besöksbokning. MM-Support hjälper företag att bearbeta sina kunder i samband med företagets marknadsaktiviteter. Inledningsvis kan vi via telefon skapa kontakt samt väcka intresse för företagets produkt- eller idéerbjudande i syfte att åstadkomma preferens hos den potentiella kunden. Med denna som grund bokas kundbesök in åt ditt företags säljkår eller konsulter. Med ”rätt budskap till rätt målgrupp i rätt tid” är personlig telefonförsäljning ett bra kompletterande säljstöd i samband med direktmarknadsföring och skapar goda förutsättningar till positiva säljresultat samt inte minst ett ökat kundförvärv. Vi bistår även med support inför bokningar av deltagare till seminarier och företagsevents.
Kundkommunikation & kundvård
Med telefonen som medium utför vi uppföljningssamtal av marknadsaktiviteter. Vi supportrar ditt företag med ditt kundvårds- och uppföljningsarbete i strävan att bevara, vårda och utveckla dina långsiktiga kundrelationer.
I samband med kundvård hör det till att företaget följer upp kundens totala upplevda kvalitet avseende den inköpta produkten, tjänsten eller idékonceptet, i syfte att få veta om köpet har medfört full belåtenhet samt vilka eventuella åtgärder som bör vidtas gentemot kunden. Information om eventuella avvikelser och dess orsaker är värdefull grund att stå på för det fortsatta produkt – eller affärsutvecklingsarbetet. Vi hjälper även till med uppföljning av marknadsaktiviteter och förmedling av relevant kundinformation. En effektiv kundkommunikation skapar goda förutsättningar i din affärsutveckling.
Översättningsarbeten
Vi bistår med mindre översättningsarbeten av informationsmaterial, hemsidor och texter på engelska och tyska samt säkerhetsdatablad (varierande språk via ECOONLINE). MM-Support bistår med översättningsarbeten av informationsmaterial, hemsidor och texter på engelska och tyska. In house finns en samlad kompetens inom miljövetenskap, medicin och ekonomi. Därför kan vi supporta ditt företag med översättningsuppdrag inom nämnda ämnesområden.
Innehållet i denna modul är ändrat av användare
Äger du företaget?
Logga in