Om IAB Sverige
IAB (Interactive Advertising Bureau) är branschorganisationen för interaktiv och digital marknadsföring. Vi verkar, på uppdrag av våra medlemmar, för att nå ökad förståelse och kunskap kring interaktiva medier och dess möjligheter. IAB förenklar och förbättrar det digitala eko-systemet för digital marknadsföring genom verktyg och standarder.
Verksamheten
IAB, Interactive Advertising Bureau, är, den ledande världsorganisationen för onlinemarknadsföring. IAB Sverige den lokala organisationen som samlar landets intressenter inom digital marknadskommunikation. IAB Sverige verkar som en oberoende och transparent medlemsorganisation. IAB Sveriges vision är att göra Sverige till världsledande inom Interaktiv marknadsföring.
Om ditt företag vill vara med och utveckla onlinemarknadsföringens eko-system i Sverige.
Då är ditt företag medlem i IAB Sverige. Vårt syfte är att främja tillväxt och skapa bästa praxis. Vi arbetar genom specialiserade kommittéer som definierar standarder och guidelines. Medlemmarna består av företrädare från både stora och mindre aktörer så som underleverantörer, byråer, annonsörer, publicister, onlinebolag, teknikleverantörer, teleoperatörer med flera. Bli en av dem och bli medlem hos IAB!
IAB Sveriges utvalda länkar
Innehållet i denna modul är ändrat av användare
