Om Herdins Färgverk AB
Med mångårig erfarenhet och expertis förser vi marknaden med produkter för ytbehandling av trä, textilvård och rengöring.
Affärsidé
Vår affärsidé är att utveckla och marknadsföra starka varumärken av nischkaraktär inom ytbehandling, textilvård, kemtekniska hushållsprodukter och kroppsvård.
Affärsprinciper
Produkter från Herdins skall vara konsumentens första val genom att vi erbjuder produkter som upplevs som effektiva, prisvärda och trygga att använda. Med starka varumärken som har konsumentens förtroende skapar vi förutsättningar för lönsamhet och uthållighet.
Vårt produktsortiment skall hela tiden anpassas så att vi möter marknadens behov av specialprodukter som hjälper människor att underhålla, rengöra och försköna sin vardag och fritid. Produkterna skall tillverkas för att ge så låg miljöbelastning som möjligt och vi skall eftersträva ständiga förbättringar så att föroreningar förebyggs.
Distribution
Så många konsumenter som möjligt ska lätt kunna hitta våra produkter på sitt vanliga inköpsställe. Genom goda relationer med handelns olika aktörer täcker vi nordisk dagligvaruhandel, färg-, järn- och byggfackhandel.
Varumärken
Företagsnamnet Herdins är också ett starkt varumärke inom betser och textilfärger för konsumentbruk, där vi har en stark position i Norden. Men det finns många andra starka varumärken inom vårt sortiment. Imprenex, MP 52, Remol, Verda och AVA är några av de varumärken som vunnit konsumenternas förtroende genom åren.
Herdins Färgverk ABs utvalda länkar
Innehållet i denna modul är ändrat av användare
Äger du företaget?
Logga in